27 Mayıs 2015 Çarşamba

ÇİÇEK SEVDASI

Tabii ki doğanın her hali güzeldir, her mevsimin kendine özel çiçekleri de güzellikleri de vardır. Ama uzun bir kışın ardından ilkbaharda ağaçların tomurcuklanması bir rüya gibi değil midir?
Doğanın minicik bir parçası olan bahçelerimiz ilkbaharda sanki hayata yeniden gözlerini açarlar. Bin bir umutla yeni ektiğimiz tohumların ilk yapraklarını vermelerinden sonra merakla beklediğimiz ilk çiçeklerini açması ve baharın sonlarında birbiriyle yarışırcasına hızla açan çiçekler yazı müjdeleyip en güzel halleri ile bahçelerimizde veya balkonlarımızda hayatımıza renk katarlar.
Bu yıl soğuk geçen bir kışın ardından bahçedeki çiçeklerin çoğu maalesef dondu. Gidenlere üzülüp kalan sağlara sevinmek zorunda kaldım.
Bahçe çiçeklendirmesi yaparken  ilk tercihim önceki yazdan sakladığım çiçek tohumları ve çiçek soğanları oluyor. 
Ardından sera seferleri başlıyor, seralardan aldığım çeşitli çiçekleri bahçemde buluşturmayı seviyorum. 
Gezdiğim seralarda o güzelim renkleriyle beni adeta sarhoş eden mis kokulu çiçeklerin arasında kendimi oradan oraya savrulurken buluyorum güzellikler arasına seçim yapmakta çoğu zaman zorlanıyorum ve sonunda her gittiğim yerden elim kolum çiçek dolu olarak dönüyorum. Aslında baharda seraları gezmek benim için apayrı bir zevk. 
Ne yapayım içimdeki çiçek sevdasını durduramıyorum baharın bana vermiş olduğu enerjiyi bahçem için harcayarak kendimi daha zinde ve tazelenmiş hissediyorum.
'' Çiçekler daima sevginize karşılık verirler ama ihmal edilmeye gelmezler ''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder