30 Ağustos 2015 Pazar

ŞU BİZİM BEKİR

Bugün bloga bakarken evin kuşunun peşinde koşan, vazolarından su içen, saksıların topraklarını boşaltan yaramaz kedisi Bekir hakkında şimdiye kadar hiç bir şey yazmadığımı fark ettim .
Oysaki Facebook' dan yada İnstagram' dan Gömeçtevim'i takip eden dostlar onun yaramazlıklarını azda olsa paylaştığım fotoğraflardan bilirler.
Burada ise onu  tanıtmayı unutmuşum bayağı ayıp oldu doğrusu bizim Bekir'e...
Üstelik son zamanlarda bayağı aktör havasına girdi ne zaman fotoğraf makinesini elimde görse önce merakla karşıma geçerek beni izliyor  sonrada fotoğraf karesine girerek poz veriyor, nerede ise bir dizide oynama teklifi bekleyecek evin şirin yaramazı.
Bekir ile tanışmamızdan kısacık söz etmek isterim, onunla ilk karşılaşmamız geçen yıl temmuz ayında oldu.
Sitemizin yıllardır yaşayan kedilerinden doğan 3 yavrudan birisi Bekir bir diğeride Tekir 3. yavruyu ise ben hiç görmedim ortalıkta dolaşmaya başladığı gibi kaybolmuş. Mayıs ayında doğan Bekir, Tekir ve kaybolan diğer yavruya sitemiz hayvan severlerinden bir arkadaşım başlarının çaresine bakacak duruma gelene kadar bir dükkanda elleriyle süt içirerek bakmış. Biraz palazlanıp dükkandan çıkıp çevrede dolaşmaya çıktıklarında fark ettim onları ve gördüğüm anda o şirin hallerine bayıldım miniklerin...
Bende yiyecek götürerek onları beslemeye başladım, zaman geçip yaz tatili için gelen komşular gidince yiyecek verecek, sevecek kimse kalmadı onlarda diğer sahipsiz kediler gibi benim bahçeden ayrılmaz oldular ve Bekir ne yaptı etti evin kuşu zeytini sürekli avlama çalışmalarına rağmen şirinliğiyle evin içine de yerleşti.
O gün bugündür Bekir'in yeri çok ayrıdır bende onun mırıltılarıda sıcaklığıda sevgiside bambaşkadır, benimle birlikte gezer nereye gitsem hiç yanımdan ayrılmaz hep bir kaç adım önümdedir mesafe açılınca durur geri döner geliyormuyum diye bana bakar.  Tekir ise özgür ruhludur yaz gelince sitenin en popüler mekanlarında gezmeyi sever sadece karnı acıkınca veya Bekir ile oynamak isteyince gelir. İşte benim dört ayaklı sokaktan gelen dostlarımın kısa hikayesi böyle.
Tamda sokakta yaşayan hayvanlardan söz açılmış iken şunu söylemek isterim. Lütfen hayvan tacirlerine destek olup cins hayvanları satın almayalım ve bu ticaret bitsin artık sokakta yaşayanda can, onunda sevgiye ihtiyacı var bunları sahiplenelim. Yasak denmesine rağmen hala petshoplarda satılmayı bekleyen çok kötü koşullarda tutulan cins kediler ve köpekler genleriyle oynandığı için yada bulundukları ortamın kötülüğünden  çoğu yuvasına kavuşamadan o kafesler içinde ölüp gidiyorlar... Hayvan tacirlerinden hayvan satın almamakla hem cins kedileri, köpekleri hem de sokaktaki kedileri ve köpekleri korumuş oluruz...
Ve en önemlisi CAN CAN'dır, parayla satın alınmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder